9 de set. 2014

07-09-2014 Pedalant per la Terreta i la Serra de Gurp

Pedalant per la Terreta i la Serra de Gurp
07-09-2014

Del seguit de rutes que proposen na Olga Rovira i en David Guiu en el seu llibre “Pallars Jussà, 17 rutes en Btt” de Cossetània edicions, n’escullo una que em crida poderosament l’atenció i que em portarà al capdemunt de la Serra de Gurp des del Pont d'Orrit.
Ben matiner doncs hi ha previstes turmentes fortes a partir de migdia, surto del llogaret del Pont d’Orrit  i remunto per asfalt la pista direcció a Sapeira. Entre camps de conreu de cereal,  aviat abandono el bon ferm de la carretera i prenc la pista cap a Esplugafreda.

Travesso a gual el Barranc d’Esplugafreda i m’enfilo  per la pista plena de còdols rodejant el turó de Campomini tot gaudint de la bonica postal que fa el poblet de Sapeira a la serra del costat i Esplugafreda al davall de l’altra vessant.

El camí segueix pujant sense treva penjat sobre la cinglera travessant el Barranc dels Botets i resseguint els Cingles dels Arrevangelis per l’altra banda del barranc.

Segueixo guanyant alçada de forma continua i per pista de millor ciclar per la Solana del Graller fins arribar al cap de la serra de Gurp, on la pista, canvia de vessant i per dins del bosc ,perdo fins a 100 metres de desnivell de cop per arribar al camí carener de la Serra de Gurp de molt mal ferm i amb rampes properes al 30% en una successió de puja – baixes que acaben passant factura a les cames.

A la cota 1500, trobo unes antenes a les que m’hi atanso per abandonar la carena i iniciar el  descens per sender, alternant prats de gespa, trams de molt pedra i divertit bosc fins arribar a  Sapeira.

Just abans d’entrar al poble, em desvio a la dreta i encara baixo 100 metres de desnivell  de corriol travessant una bonica roureda fins enllaçar amb una pista abandonada que discorre entre camps per l'obaga de la Costa fins retrobar el cotxe al Pont d’Orrit.

Resumint, una interessantíssima i exigent proposta de ruta panoràmica amb una pujada mantinguda d’uns 16 quilòmetres i una baixada per corriol d’aproximadament d'uns10 en un entorn especialment bell i verge.