8 de set. 2014

27-08-2014 Ferrada Sacs de Benás

Ferrada Sacs de Benás
27-08-2014

Després de fer la ferrada de la Foradada del Toscar, pujo tot seguit a Benás a fer la de Sacs. Un cop passada aquesta població, cal continuar fins la rotonda del desviament a Cerler, passar-la i estar atent a un camí que apareix a l'esquerra. Se segueix per aquest fins arribar al pàrquing de la central de Ruda. Des d'allí són pràcticament 5 minuts d'aproximació per un camí que va cap a l'esquerra al costat del riu un cop creuat. Després del còmode accés ,inicio l’ascensió d’aquesta ferrada de 550 metres de recorregut i 400 metres de desnivell, amb trams aeris, assegurances suficients, grapes, cadenes, presses artificials  i instal·lacions de ràpel per a emergències. Consta de dues parts molt diferenciades en quant a la seva dificultat i desenvolupament amb una primera part molt fàcil i tombada que en principi no mostra cap complicació tot i que hi ha pedra solta i caldrà anar amb cura...

...i una segona part més exigent i atlètica que en arribar al mur final es converteix en una preciosa grimpada on la força de braços, unes cames més aviat llargues (les grapes allunyen força!) i l'estar acostumat al buit són requisits gairebé indispensables per superar aquesta última part amb fins tres trams desplomats començant amb unes plaques seguides d'un desplom, després d'una travessia un mur aeri rematat per un curt tram desplomat amb les grapes desplaçades lateralment que ens porta fins a un arbre que fa les vegades de descans abans d'escometre el darrer tram de la via en una zona de blocs amb no massa equipament per progressar fins arribar al darrer desplom i final de ferrada.

Un cop finalitzada, dalt, hi ha una pintada en una pedra que indica dos possibles camins pel descens Ixeia i Ruda, que en el meu cas ha estat el de Ruda que baixa valent cap a la dreta per una bonica sendera pel bosc fins a la central de Ruda.