16 d’ag. 2011

Llessuí-Coll Triador-Les Bordes-Llessuí
15-8-2011
Per Mercè, Josep, Roger i Daniel

Aprofitant aquest cap de setmana llarg ,avui seguirem pedalant per terres Pallareses però aquest cop, acompanyats pel Josep i la Mercè, dos grans coneixedors de Pallars Sobirà.
Al voltant de quarts de nou, amb un dia que la calor promet apretar, ens trobem amb en Josep i la Mercè a la plaça major de Llessuí.

Un cop som tots i abans de ser “balitzats” per un gos que  no parava de marcar el territori ja m’enteneu, i que ha anat de poc que no ruixés una de les bicis, ens posem en marxa resseguint la carretera que condueix a l’antic aparcament de l’estació d’esquí. D’aquí, travessant un pont neix una pista ,ara bastant trencada pels reguerots de l’aigua que fent llaçades sense gaire cap treva ens deixa fins a les que havien estat les instal·lacions de l’antic restaurant, però això no sense aturar-nos abans a fer un mos en companyia d’un parell de guarans.

Un cop arribem a l’antic restaurant, la pista se suavitza però sense deixar de guanyar alçada i rodejant el Bony Tamborí ens porta cap al Coll Triador on les vistes son superlatives.

Resseguim la Serra de la Mainera on fem una aturada a la cabana de pastors on està el nostre “cotxe escombra” doncs la Mercè, s’havia infravalorat i no tenia massa clar poder arribar fins aquí. I ja veus, sense problemes no, Mercè? Ens acomiadem dels nostres companys motoritzats i ens posem en marxa doncs el Montsent de Pallars cada cop atrapa més núvols i ahir vam aprendre molt bé la lliçó.
Un cop als Feixancs de Montsent, trobem un trencall a la dreta que ens condueix a la Serra del Sola i comencem a davallar per una pista molt agradable de ciclar entre pastures i ramats de vaques i cavalls. En un lloc anomenat Campolado, la pista davalla de valent fent unes divertides paelles i en una d’elles, agafem un nou trencall que ens porta de dret a les Bordes de Llessuí, estació de captació d’aigües del poble i ara a més, area condicionada pel lleure.

Des de allí, agafem un nou trencall que per pista força envaïda per la vegetació, travessa el Bago de Llessuí per anar a sortir a les Auredes ,balcó natural de les valls d’Assua i Rialp.

Ara només ens resta una petita pujada i ja tornarem a ser al punt de partida. Vist el que he vist, definitivament em queda molta feina per fer aquí dalt.

Gràcies Mercè per la teva companyia i gràcies també al Josep, a la Imma i família per la vostra hospitalitat.