4 d’ag. 2011

Puig de la Creu de l’Aragall i Montcau de l’Ordal des de Gelida

Puig de la Creu de l’Aragall i Montcau  de l’Ordal des de Gelida
3-8-2011
Per Meritxell, Neus, Adrià, Julià i Daniel.

Avui la Meritxell  i l’Adrià, ens han convidat a pedalar  per les rodalies dels seus dominis després de la feina.  Ens hem ajuntat tots a l’aparcament del castell de Gelida, i des de allí, a les  17h ens posat en marxa. Baixem cap a la carretera i travessem la vila de Gelida anant a buscar la carretera c-243 en baixada que abandonem en el trencall de Can Sunyol. Per terra i ferm pedregós ara ja, comencem a guanyar metres cap amunt per la pista del Taió i les Micorelles que ens condueix a la Serra de l’ Aragall per una pista que puja decidida.

Tornem a agafar la carretera i de seguida arribem al Coll d’Aragall, d’aquí, pel marge d’una urbanització ens arribem al cim de la Creu de l’Aragall de 549mts.

Sense perdre massa temps, retornem carretera i per pista novament ,travessem la Serra de Sant Miquel per ferm bastant trencat fins arribar al Coll d’Oller on seguim ara rodejant  el Puig de Corbera fins trobar una divertida trialera que ens deixa prop del Pujol de Mitjorn on trobem la Font de l’Aragall que aprofitem per reomplir els bidons.

Ara ens dirigim cap el collet de Montcau per pista també molt trencada fins coronar el Montcau de l‘Ordal de 639mts. Fem una curta aturada, i decidim ja començar el retorn , doncs no volem apurar la llum.

De retorn al Collet ,trobem una trialera llarga i ràpida que mor en la pista que hem abandonat.

Aquesta pista, va buscar la fondalada fins trobar el torrent de Vallverdina que el ressegueix fins arribar a la carretera on mor la pista a les afores de Gelida.

Uns centenars de metres més avall, trobem el trencall de castell i ens hi enfilem fins on tenim els cotxes per les redreçades rampes. Gràcies parella per fer-nos descobrir aquesta interessant zona i deixar-nos gaudir de la vostra companyia! .... i dels “repetxons” ;-)