7 d’ag. 2011

Ferrada del Tossal de Miravet
6-8-2011

Per Eli, Yolanda, Toni i Daniel

Sortim de l’aparcament de la escola de muntanya seguint el Camí de  l’Aigua. Trobem un pont metàl·lic amb un cartell i unes marques grogues amb les lletres VF. Resseguim la pista que puja fort i en ziga-zaga que acaba convertint-se en corriol fins deixar-nos finalment al peu de la ferrada.

Aquesta ferrada, excel·lentment equipada, es troba dividida en tres trams cadascun amb el seu caràcter, sent el darrer de tots al meu parer, el realment més exigent i interessant amb un desplom aeri i potent del que prèviament, per arribar haurem hagut de superar una placa que ens haurà tocat grimpar.

Comencem a enfilar-nos i trobem un parell de ponts tibetans evitables. La ferrada puja força  vertical i arribem al final d’aquest primer tram, una petita agulla penjada sobre el Pont de Suert.

Continuem el segon tram que sense ser excessivament complicat, te com a constant  el passos més aeris amb més continuïtat de la via que ens deixen en el cim d’un esperó que te un parell de passos lleugerament desplomats.

Un cop superada aquesta segona part, seguim una sendera cap a la dreta que ens deixa a l’inici del tercer tram, per mi el més interessant de tots pel desplom final i per la placa que s’ha de pujar grimpant abans. El caramelet però per qui li agradi, és la Tirolina que hi ha al capdemunt, que nosaltres evitem ja que ja en tenim prou i només tenim una corriola per tots quatre.

Un cop fetes les fotos cimeres de rigor, comencem el descens balitzat amb marques blaves i grogues trobant alguns trams ferrats que serveixen d’ajuda.