24 de juny 2014

21-6-2014 Puigllançada (2409mts)

Puigllançada (2409mts)
21-6-2014

Sortida des de l’aparcament de les Colladetes (1790mts), on hi ha l’hotel a la Collada de Toses en la cruïlla amb la de la carretera que puja de la Molina. Per aquesta carretera, cal fer uns 3 kilòmetres direcció cap a la Molina fins al trencall de la carretera que va a Castellar de n’Hug pel Coll de la Creueta. Tot just al primer aparcament , en un racó, hi ha un trencall barrat per una sirga d’acer, cal travessar-lo  i per la pista d’esquí pujar per la Collada del Pedró. La pista ascendeix per la Costa Rasa cap al Cap de la Comella on just abans de l’última rampa, cal agafar la pista que surt a la dreta que si bé al principi planeja, acaba en una forta rampa que puja per dins de la coma del Torrent Negre fins al Cap de les Costes de l ’Huguet(2200mts).

Sempre en sentit ascendent, la pista travessa unes planes fent una petita clotada i segueix enfilant-se cap a l’Amorriador de Rus(2303mts). Se supera la carena per una petita rampa i apareix el cim del Puigllançada (2409mts). Bones panoràmiques a 360º!.

Per descendir, cal desfer camí fins just passat l’Amorriador de Rus seguint pel dret direcció al cap a la Costa del Mig per un curt tram pel bellmig dels prats fins a enllaçar amb la entretinguda pista que baixa cap a la Collada de les Tortes(1946mts).

Allí cal tombar a l’esquerra direcció nord-est i en suau baixada acostar-se al Pla de Rus per sota el Tossal de Rus. Es rodeja la Barraca de Rus i més endavant el Coll de la Basa (1871mts) i el Coll de Rus i sense desviar-se per res, s’arriba  al Coll de la Creueta(1888mts).

Aquí en direcció oest, tocarà fer un tram d’asfalt primer en baixada i després en lleu pujada fins quedar a tocar de l’aparcament de les pistes del Pedró o dels Allabaus. Just abans neix una pista a la dreta que cal agafar i que travessa ell Pla d’Anyella on segons l’època, s’hi pot trobar una munió de remats de cavalls, ovelles, cabres  i vaques(1812mts).

Tot passant pel damunt de la vall de Toses, se segueix cap al Serrat del Sali sense deixar la pista principal fins retrobar la carretera a la cruïlla que baixa al poble de Toses.

Tan sols resta desfer carretera fins anar a retrobar el vehicle.  En definitiva, una sortida ràpida i panoràmica a un cim assequible en bici 100% i on la majoria de l’esforç es realitza en els 10 primers kilòmetres en els que d’aquests, els 6 darrers concentren quasi tot l’esforç de la sortida fent que la resta, sigui un regal.