5 de juny 2014

3-6-2014 Torre del Cadí per Adraén.

Torre del Cadí per Adraén.
3-6-2014

Seguim pedalant pel Cadí però ara per la banda de l'Alt Urgell. Sortint d’Adraén direcció sud a un kilòmetre hi ha un trencall balitzat amb marques d’itinerari BTT (1354mts). La pista ,de bon ferm, comença fent marrades per l’obaga seguint un pendent suau i constant per dins del bosc cap al Cap de la Fesa.

Superem la barrera que prohibeix el pas als vehicles amb motor coincidint amb canvi de ferm a pitjor tot i que encara, força acceptable. Superem fent llaçades bona part del Cap de la Fesa, fins que la pista passa al vessant sud, fent una llarga diagonal que al fons de l’horitzó, treu el cap el Pedraforca i sota nostre el Cadinell.

Cap a la cota 2350, finalitza la pista en una mena de collet.  Allí, retrobem les marques del PR que hem anat trobant a la pujada i que anava fent drecera de la pista.

Ara seguim pel corriol direcció fins al Portell del Cadí  rodejant el Cap de la Collada Verda que es troba entre el final de la pista i la Torre del Cadí. A partir d’aquí només cal buscar el pas indicat per les marques de PR sortint a la carena arribant-nos fins al vèrtex geodèsic pel damunt de Les Tres canaletes i el Portell del Cadí. Un cop al cim (2562mts), no ens entretenim massa doncs el cel cada cop és més cobert però no ens priva de gaudir de les excel·lents vistes dels Pirineus i l’Alt Urgell.

Per baixar, no ens compliquem la vida i fem via íntegrament pel camí de pujada esbandint el descens en tres i no res.