10 de juny 2014

8-6-2014 Al Puig de Bassegoda per Sadernes

Al Puig de Bassegoda per Sadernes
8-6-2014

Nova visita al Puig de Bassegoda, tot i que aquest cop, en bicicleta. Sortida del pàrking inferior cap a Santa Cecilia (299mts) reprenent la carretera que hem usat per arribar. Ens deixem caure i al poc, trobem un desviament cap a l’esquerra. Pedalem per asfaltat durant uns 700mts més tot just quan la pista comença a fer marrades per pendent constant. Rodeja el Puig Cofí per la dreta i fent carena, passa pel costat de les runes de Cofí (547mts). Trobem un nou trencall i seguim per la pista principal que segueix fent marrades i pujant cap al nord-est tot deixant la cinglera de Bisoltes a la nostra dreta al lluny. Passem per la font de Serradell identificable pel gran roure monumental i direcció est, arribem al Serradell i a l’ermita de Sant Andreu de Guitarriu (930mts).

Continuem direcció est i ens arribem al Coll de la Faja (987mts)on ara la pista comença a descendir cap al Clot del Bac dels Socarrats sense deixar la seva tendència cap a l’est. Passat el mas de Can Polí tornem a pujar rodejant el Puig on s’hi troba el Castell de Menera i tornant a descendir suament cap al fons del barranc de la Riera de Borro per Can Garrafí per després, tornar a pujar direcció nord cap a la Collada de Can Nou trobant aquí la cruïlla del camí que ve d’Albanyà, i poc després una font.

Ignorem les cruïlles que anem trobant tot seguint per la pista principal i anant a petar a Bassegoda travessant el Mas de Can Nou, altrament conegut com a refugi de Bassegoda (765mts). La pista segueix pujant cap al Molí de Can Sala, trobant-nos el trencall cap a Sant Miquel que descartem. La pista puja fent marrades cap a l’oest fins trobar una cruïlla que d’agafar-la tornaríem a Sadernes (934mts). Aquest serà el nostre camí de tornada un cop baixem del Puig de Bassegoda. Prenem el trencall de la dreta cap a Can Ral. De sobte, ens trobem amb un parell de zigui zagues que pujen fort fins deixar-nos al Coll de Bassegoda (1101mts).

El traspassem i comencem a descendir fins que aviat trobem el trencall cap al Puig de Bassegoda a l’esquerra. Per ferm força descompost guanyem altura fins el Pla de la Bateria o dels Emigrants, reconeixible per ser una petita esclarissada en un collet (1196mts).

Aquí cal aparcar la bici i continuar a peu pel sender que pel dret puja fins sota les penyes que configuren el cim. Un cop a la base, cal rodejar-lo cap a l’esquerra fins trobar el pas ferrat que condueix al cim (1374mts). Des d’ací, en dies clar, podrem veure el Pirineu, la Badia de Roses, l’Estany de Banyoles, Rocacorba i el massís del Canigó entre d’altres.

Descendim i desfem camí fins l’encreuament que havíem vist anteriorment cap a Sadernes i el seguim. Tot i que sembla que haguem de baixar, encara hem de superar el Coll de Riu (994mts)on ara ja, comencem un llarg i a voltes un sostingut descens pel bosc de fageda del Bac de ca n’Agustí que ens deixa en el Bonic altiplà que configura el Mas de la Plana (608mts)on serem observats per cabres encuriosides per la nostra presència.

Seguim en ràpid descens mentre el paisatge es va engorjant en arribar a la confluència del camí de Sant Aniol cap al Pont d’en Valentí fins resseguint la Riera de Sant Aniol literalment ocupada pels banyistes ens arribem de nou a Sadernes.