28 d’oct. 2012

27.10-2012 Tot voltant per les rodalies del Pedraforca.

Tot voltant per les rodalies del Pedraforca.
27-10-2012
Eli, Toni i Daniel.

Aquest diumenge, se celebra la XV Berga-Berga organitzada pels Mussols del Pedra i avui dissabte, hem aprofitat per fer una mica d’activitat suau per la zona repetint (sense saber-ho!) a l’inrevés, un interessant itinerari que ja fa uns quants anys ja havia fet amb la moto.
En un dia que se les prometia fred i ventós, sortim de la població de Saldes, als peus del Pedraforca. Baixem per la carretera B400 fins arribar al pont sobre el riu Saldes. Passat el pont, trobem un trencall a l’esquerra i baixem la pista fins el fons del barranc per després,  remuntar la riera de Gresolet per la seva llera dreta pel mig de boscos vestits ja amb els colors de tardor.

Passem pel bonic indret de l’Estret de Moronta mentre la pista comença a guanyar metres arribant-nos al refugi - ermita de la Mare de Deu del Gresolet (1275mts).

Continuem tot remuntant la mateixa pista per dins del bosc fins arribar-nos fins al Coll de la Balma (1577mts) on agafem la pista que continua cap a l’esquerra. Hem canviat de vessant de la vall i rodem pel del Clot de l’Orri per sota de la Serra pedregosa on ja comencem a gaudir d’unes imponents vistes sobre el Calderer del Pedraforca.

Tot travessant prats, la pista segueix enfilant-se suaument fins al Coll de Torn (1918mts).

A partir del coll ja iniciem el descens d’una manera continuada direcció cap el Colell (1845mts) endinsant-nos en paratges que esdevenen sobrecollidors en travessar  les Canals de Riambau i la Llarga per pistes a voltes un xic pedregoses però de molt bon ciclar.

Passem per sota del telefèric de servei del refugi Lluís Estassen pel Coll de la cabana (1645mts) i pel mirador del Gresolet on trobem ja l’asfalt de maner definitiva. Davallem fins retrobar la carretera B400 i anem a trobar el trencall de Saldes tancant així el cercle d’una sortida clàssica de la zona, ràpida ,fàcil i molt panoràmica.
Abans d’acabar, vull agrair al noi de la botiga de BiciXtrem de Berga la ajuda desinteressada en solucionar-nos l'avaria en una de les bicicletes ja que gràcies a aquest gest permetrà que la Eli no es quedi a terra i diumenge pugui participar en la Berga-Berga.