2 d’oct. 2012

Circular La Vachette - Col Granon - Croix Tolouse
20-9-212
Per Daniel i Roger

I tercer dia de bona méteo malgrat que a les nits faci vent i plogui. Sortim de la Vachette i anem a buscar el càmping municipal dels Alberts tot desfent el camí que ahir vam fer de tornada del Mont Janus anant a cercar la ruta número 4 del centre Vtt que seguim. L’esmentada ruta, discorre pel fons de la Vall de La Clarée resseguint majoritàriament corriols  i remuntant el curs del riu La Clarée. Sense endinsar-nos, passem pels pobles de Le Rosier i Val-des-Prés on en aquest darrer just després de creuar el riu, abandonem els corriols i prenem la pista que condueix a  Granon i al Col de Granon.

En una corba a la dreta, la ruta 4, marxa per un corriol que nosaltres no agafem ja que seguim per la pista principal que no deixa de guanyar desnivell. Passem pel llogaret de Granon on la pista fa una gran marrada i ens segueix fent guanyar metres fins arribar a un trencall que de continuar ens conduiria al Fort de l’Oliver.

Així doncs, agafem el trencall de l’esquerra que ens encara cap al coll de Granon tot travessant una espectacular tartera sota la vessant sud de la Roche Gauthier que al contrari del que pugui semblar aquest tram, és una agradable passejada i ràpida fins al coll.

Un cop som arribats al coll de Granon (2.404m), trepitgem breument l’asfalt i anem a cercar un corriolet a l’esquerra que ens deixa dalt d’un petit turonet que fa les vegades de mirador i on trobem una taula d’orientació. Les vistes des dalt estant de la Barra del Ecrins i dels seus cims més emblemàtics son fantàstiques i paga la pena entretenir-se a badar una estona.

Ens tornem a posar en marxa i seguim les traces de la variant del GR5C que travessa la carena de Peyrolle per una successió de corriols que puntualment son força exposats. Un cop som arribats a la Croix du Pied trobem un creuament on abandonem el GR i anem direcció a Le Gros Feu tot sense deixar de pedalar per corriols. Anem perdent alçada i ens arribem al llogaret de Serre Lan on aprofitem per reomplir bidons.

Ara, prenem la pista que hi ha a la nostre esquerra que en pujada ens fa recuperar almenys un parell de centenes de metres tot arribant a la Croix de Toulouse, un espectacular mirador penjat sobre la ciutat de Briançon i  la seva vall.

Ens tornem a posar en marxa continuant per un tram de corriol molt fàcil i de bon fer que es complica un xic en arribar al Fort de Salettes.

Des del fort, baixem cap a Briançon per pista i un cop a la carretera N94 direcció Itàlia ens desviem en el trencall cap a le Fontenil i després cap a l’Envers de Fontenil on en força pujada  i per un ferm pedregós anem a trobar el camí de Sant Jaume GR5-GR653D que enllaça amb la pista militar del Fort Dauphin però en direcció contraria davallant ara per bon ferm fins a l’encreuament de la carretera N94 amb La Vachette tancant el cercle.