15 d’oct. 2012

12-10-2012 Circular per Sant Pierre dels Forcats i la Vall de Planès

Pla del Cambra d'Ase : Circular per Sant Pierre dels Forcats i la Vall de Planès
12-10-212

Tornem a pedalar pel Capcir i l’Arieja. En aquesta ocasió, en un dia plujòs, sortim des de la Cabanassa per la carretera D32 direcció Sant Pierre dels Forcats.

A la sortida del poble, seguim la carretera que va a pistes i després d'uns 500 metres girem a la dreta per agafar el camí del bosc.

Quan estem a la cota  1680, prenem la pista amb traces del GR36 cap a l’oest continuant per ella aproximadament durant 1 km. En la cota 1736, deixem el GR per seguir per un camí balitzat en groc que dona pas a una pista que en direcció sud/sud-est ens deixa en l'estacionament de les pistes d'esquí de Eyne. A la dreta surt un camí igualment marcat en groc que per pista forestal ens puja fins al Pla de Cambra d’Ase (1939mts).

Seguint les marques grogues, del Pla, descendim per la pista NE i en la cota 1894 continuem en direcció a la Vall de Planès (hi ha un cartell indicador)fins a la cota 1939mts, on prenem l'únic camí que sense deixar de seguir les marques grogues, creua la Riera de Planès per un pont de fusta. Fem un breu porteig i travessem l’Orri de Planès en direcció NE.

Agafem un bonic corriol que mor en una pista forestal direcció SE.

Just passat un marcat revolt a la dreta, abandonem la pista per agafar un incipient corriol que al final creua el GR36 i que resseguim direcció oest fins trobar a la cota 1562 el trencall a la dreta de la sendera del  Molí del Riu (1562 m). Per camí difús , enllacem amb la carretera N D32 direcció Sant Pierre dels Forcats.

Un cop a Sant Pierre, anem a buscar l'església i seguint les marques de pintura grogues continuem direcció NE fins al Pla dels Camps Grans fins davallar al nucli de Les Molines. Allí, agafem un carrer en forta pujada fins arribar-nos a la ciutadella de Montlluis on fem un ràpida visita.

Desfem camí i anem a trobar el GR10 que en direcció NO per asfalt ens deixa de nou a la  Cabanassa.
Una matinal circular amb un interessant descens