9 d’abr. 2012

8-4-2012 Almacelles – Pla de la Font – Sucs – Almacelles

Almacelles – Pla de la Font – Sucs – Almacelles
8-4-2012


Tornant al seguit de passejades de les que vinc gaudint darrerament i fins que no pugui abordar de nou empreses de més envergadura, aquest cop, les meves passes m’han portat fins al Segrià a fer una petita descoberta. La ruta està extreta del Centre Btt Lleida i podeu trobar els Tracks al Wikiloc. En el meu cas, vaig escollir la Nº10 que comença a Almacelles i m’és relativament propera a Castillonroi.
Se surt de les rodalies de les piscines d’Almacelles i per carretera, la ruta es dirigeix cap a Sucs, on poc abans dels 2kms s’abandona l’asfalt i passem pel costat de granjes i dels pantans de reg (el pantà de Suquets de Baix està assecat) fins arribar al camí del Pla de la Font rodejant el Tossal de Cabanes,una illa de pins enmig de la planúria.







Seguint  el camí (el tram en pitjor estat de la ruta) la pista que s’uneix a la carretera, ens duu fins a la Pla de la Font.



Un cop al Pla de la Font, per carretera, es rodeja el Pantà del Mirador i seguint direcció Gimenells, hi ha un trencall que va a trobar les runes del Castell de Gimenells d’origen musulmà i modificat en l’era cristiana.







Seguint la pista principal, després d’un parell de pujades la ruta passa pel pantà de la Roqueta per després fer un llarg recte al costat de l’antic camp d’aviació de Suquets, que mor a la carretera de Raïmat a Sucs on es cicla direcció Sucs en baixada fins arribar a Suquets i al tossal del Vilot.









Aquí em vaig despistar i em vaig deixar de veure el castell de Sucs. A Suquets, es deixa la carretera i trencant a la dreta pel camí de la Casa Gran, es fa cap al pantà Gran de Sucs.

S’entravessa per un pont les obres de l’anomenada “Autovia Blanca” i ja en baixada s’arriba a Almacelles.