20 de set. 2011

17-9-2011 Oliván- Pico Oturia- Susín- Oliván

Oliván- Oturia- Susín- Oliván
17-9-2011

Surto de la pista que neix de la part sud d’Oliván i que baixa fins al riu per remuntar la vall per pista trencada a estones i amb algunes rampes que fan suar la cansalada fins arribar a l’Alto de Basarán on agafo un trencall que em deixa a la Cruz de Basarán, lloc on a l’intersecció trobo les runes del que deuria ser una petita ermita.

Segueixo la pista ara més ràpida cap al Cerro de San Blas on en arribar a les restes d’unes construccions, la pista es torna mes dreta alhora que trencada per arribar a una collada on trobo el trencall per baixar al santuari de Santa Orosia.

Jo agafo el trencall de la dreta amb marques de PR que fent una marrada , va fent vessant tallant la muntanya de Oturia (1921mts) fins que trobo quelcom que s’insinua com un incipient corriol que s’enfila cap al cim. En principi és ciclable fins a mitja pala on toca empènyer la bicicleta fins al cim, deixant-la pocs metres abans per que n’estic fins al capdemunt d’empènyer-la tan sols per que surti dalt del cim.

Les vistes son extenses però m’afanyo en fer les fotos i baixar, doncs per al migdia hi ha previstes pluges, i ja és quasi migdia!. Recupero la bici i baixo prat a través fins on puc per anar a enllaçar el camí de pujada. Un cop hi sóc, segueixo per la mateixa pista, val a dir que molt trencada i que buscant la lloma de la muntanya, comença a baixar fent ziga zagues trobant al pas el despoblat de Casbas anant a trobar el trencall de Susín ,poble parcialment restaurat que paga la pena estar-s’hi una estona.

De Susín, s’agafa la pista de l’ermita que en forta i divertida baixada connecta amb el camí de pujada desfent-lo fins arribar novament a Oliván i tancant el cercle.