25 de set. 2011

25-9-2011 Volta a la Serra de Chía en Btt

Volta a la Serra de Chía
25-9-2011
Aquesta volta, esdevé un dels clàssics del Btt a la Val de Benás. És una magnífica ruta amb magnífiques vistes també que ens ensenya les quatre orientacions de la serra , sent les més rellevants la nord més alpina i humida, i la sud més seca i amb vegetació molt més pròpia del Prepirineu.

Se surt de la localitat de Chía (1207mts), tot i que si no anem justos de forma es pot sortir també des de Castejón de Sos per la carretera. Dins del poble, es va a cercar l’església que queda a la part més alta, i d’allí neix una pista que ens condueix al mirador al costat d’unes antenes.

La pista que puja al port de Sahún (1999mts) està quasi en perfecte estat i fa que la pujada encara que llarga, no sigui especialment feixuga doncs fins hi tot, el tram des de la collada fins al trencall del refugi de les Marradetas (2018mts) és cimentat.

Sortint del refugi comença una llarga baixada pel mig d’uns boscos espectaculars on s’ha d’anar alerta de no passar-se el trencall cap a la collada de la Cruz, doncs si ens equivoquéssim aniríem de dret cap a Plan. La pista aquí és més trencada i hi ha unes quantes rampes molt assequibles fins arribar a la collada de la Cruz (1716mts), un gran descampat on hi ha un nus de camins amb tancats per bestiar i on com a dada més característica, hi ha la presència també d’un pluviòmetre.

En el nus, cal agafar una pista cap a l’esquerra que cotada com a PR HU-87, que per dins de boscos, camins trencats o sobre una catifa d’herba i explotacions forestals, acaba de donar la volta a la muntanya entre puges i baixes però amb tendència pujadora.

La pista passa per sobre del Congost de Ventamillo i de sobte comença a baixar de valent per pista més trencada una estona fins arribar a les rodalies del poble de Chía sense deixar mai el PR i retornant al punt de sortida.

En definitiva, una gran volta!