4 de set. 2011

4-9-2011 Pedalant per la Vall de Carme.

Pedalant per la Vall de Carme.
4-9-2011
per Roger i Daniel

"Recorregut en bicicleta tot terreny per la capçalera de la riera de Carme, tributària del riu Anoia, enmig d'un paisatge variat on no manquen elements arquitectònics i raconades naturals de gran bellesa. Traçat sinuós, amb diverses pujades i baixades, que demana un bon nivell físic.

Font:

Bé, doncs avui els nostres plans no eren precisament els de pedalar per la comarca de l’Anoia, però unes errònies prediccions meteorològiques ens han fet desdir aquest mateix matí de pujar al Puigsacalm en bicicleta. Buscant alternatives, tot cercant assegurar-nos fugir de l’aigua ,se ens ha acudit arribar-nos fins a la Pobla de Claramunt inici, de la nostra ruta tot seguint les indicacions d’un circuit que hem trobat a la Web del Palau Robert.
Ben d’hora al matí, aparquem la furgona a l’entrada del poble i ens posem en marxa tot seguint la carretera en direcció a Capellades. Poc després de passar la benzinera, deixem la carretera i agafem el trencall de la pista d'accés al castell de Claramunt. Pugem per un tram cimentat fins que trobem  una pista de terra que condueix a Santa Margarida de Montbui. Per un ferm on sovintegen els reguerots i seguint les marques del GR 172 seguim cap al coll de la Llentilla, coll que deu el seu nom a l'enorme quantitat de fòssils de "nummulits" que s'hi troben. Per camí molt erosionat,  accedim a l'ermita de Collbàs, mirador sobre la vall de Carme i que trobem tancada quedant-nos amb les ganes de veure el seu interior.

Continuem pel camí que puja cap al Collet, tot deixant a mà dreta un dipòsit amb uns graffitis interessants.

Ara la pista davalla fortament i seguint els senyals del GR baixem fins al torrent de Can Bernades per agafar una pista que duu a Santa Margarida de Montbui. Un cop arribem a aquesta població que és en festes ,descendim passant per la Placeta i el carrer Major fins a la carretera C-37 que va d'Igualada a Valls.

Al poc de sortir del poble, deixem la carretera i agafem la pista anomenada de Can Vendrell. A partir d’aquí, iniciem una forta pujada, evitable si es fa servir l'accés per carretera que surt a 400mts després del trencall .Comencem una forta ascensió per la pista que desemboca a un camí impracticable. Ens cal continuar a peu fins a dalt la carretera on entrem a l'Espai Natural Serra de Miralles-Queralt arribant al punt més alt de la tossa de Montbui (624mts)on gaudim d’una magnífica panoràmica sobre la vall d'Òdena i visitem l’important conjunt arquitectònic alt medieval format pel castell de Montbui i l'església de Santa Maria de la Tossa.

Desfem camí  i anem a trobar a la dreta una pista ampla, tot seguint els senyals de P.R. La pista ara discorre pel fil de la carena. Deixem els senyals de PR i descendim fins al fons de la vall anant a trobar el Torrent de la Fou de Can Milà. Seguint el fons de la vall i més tard la riera per la dreta i superant tres trams costeruts.

Agafem el Camí de Ca n'Amigó passant pel coll Vendrell i baixem cap a la carretera C-37 que  travessem .La pista remunta fins al coll de la Portella (583 m). Torna a creuar una carretera, ara la BV-2131 i continua cap a la masia de la Censada Nova, passem un collet i davallem a la vall de la riera de Carme entrant en una zona de vinyes ,Can Françola.

La pista agafa un nou trencall i internant-se en el bosc, fa quatre llaçades per la densa obaga de la serra de Fontfregona passant per els masos de Can Felip i Cal Gener en un ampli coll que desemboca a una pista descendint suaument cap a la població de Rofes.

Just abans de Rofes, deixem  la pista  aquí asfaltada, i prenem un altre que gira sobtadament a l'esquerra i ascendeix suaument cap a la serra i els plans de Feixes. Accedim a la masia de les Feixes, enrunada i passem l'accés a la magnífica Casa Alta, també en runes, situada sobre Orpí i la vall de Carme.

Deixem a la dreta el trencall de coll de Cabra i comencem una baixada per una pista rocallosa que descendeix decidida i que esdevé entretinguda que ens duu a una nova pista més ràpida que es dirigeix a Carme passant pel costat d'una pedrera i del cementiri. Un cop hi som a Carme, anem a trobar la carretera BV-2131 on reomplim els bidons en una font i seguint cap a l'interior del poble. A la sortida, abans de creuar el pont,en un carreró al costat de la riera, girem a la dreta i travessem la riera . La pista inicia l'ascensió al coll de la Llentilla retrobant l'itinerari d'anada. Un cop hi som arribats, comencem a davallar la pista  cap a la Pobla de Claramunt on abans agafem el trencall que tot i que ara per pista asfaltada fem la feixuga pujada fins al Castell de Claramunt (460mts), lloc on aprofitem per menjar una mica doncs aquesta, és la primera parada del camí, això si sota un sol de justícia.

Un cop enredat l’estómac, fem les darreres pedalades fins tornar al punt d’inici.