20 de set. 2011

18-9-201 De Bielsa a Pineta en BTT

De Bielsa a Pineta en BTT
18-9-2011

Per avui tenia previst pujar al pic de Comodoto, però el dia s’ha llevat plujós i emboirat. Canvi de plans i la única alternativa que tinc és fer la volta de Pineta a Bielsa. Sota una finíssima pluja prenc com a punt d’inici el càmping de Pineta. Remunto per la carretera que mena al Parador Nacional, i uns quatre kilòmetres i escaig més amunt agafo el trencall del Refugi de Pineta o de Ronatiza seguint la pista i després un difús corriol que travessa el Cinca per la seva llera per agafar el GR11 que per terreny sinuós m’arribo als plans de Nuestra Señora de Pineta. Consulto als guardaboscos si hi ha la possibilitat de fer el circuit de les cascades ni que sigui d’estranquis i la resposta és contundent, “No, aquest circuit entra dins dels dominis del parc i és totalment prohibit el pas a bicicletes  i altres tipus de vehicles”. Doncs res, per provar que no quedi. Travesso el riu pel bell mig.









M’apropo al parador i a la ermita i ara si, travesso el per on toca, és a dir pel pont i torno sobre les meves pròpies passes pel GR11 fins al pas per travessar el Cinca tornant a passar pel refugi de Pineta. 

D’aquí surto a la carretera uns 100mts i agafo un corriol del PR que baixa en forma de trialera i va resseguint el riu de vegades per la pròpia llera, de vegades per un corriol paral·lel, alterant-se a més diferents tipus de ferm fins arribar a un àrea de picnic de la que neix una pista que per un estret pont metàl·lic travesso de nou el Cinca a la seva riba dreta on continua la pista que val a dir és força ensopida.







Passo per una zona recreativa on també trobo un camp de futbol per en acabat agafar un corriol gairebé inciclable en el seu inici i que pel marge del riu em deixa prou del Barratge de Pineta.



Segueixo pel PR i agafo un corriol que baixa a trobar el canal de Bielsa per el que ciclo una bona estona pel damunt fins trobar un altre trencall que em dona la opció d’anar cap a la vall del Tena.

Segueixo  cap al mirador de Bielsa que de mirador de Bielsa en te ben poc doncs el arbres en priven la visió. D’allí, continuo pel PR pel camí del canal de Bielsa que si bé al principi malgrat  que és estret i penjat és fàcil. De sobte agafa un trencall a l’esquerra i es torna molt pendent i terriblement tècnic, afegint que al damunt és moll per la pluja que m’ha acompanya durant tot el camí i que conseqüentment l’ha tornat altament relliscós pagant el peatge d’una bona patacada al sortir volant pel damunt de la bici al sortir d’un revolt. Els únics danys a lamentar: en l’orgull.




Arribo a Bielsa i per dins del poble vaig a buscar la carretera de Javierre que en dues marrades em deixa al poble i una mica més endavant a l’embassament de Pineta on tan sols ja em resta seguir pedalant carretera amunt uns cinc kilòmetres fins arribar al punt de sortida.





Al final la sortida de patxanga ha donat molt més de si del que m’havia pensat.