23 de set. 2011

23-9-2011 D’Anciles a La Besurta tot resseguint l’Ésera

D’Anciles a La Besurta tot resseguint l’Ésera
23-9-2011

Avui toca resseguir el riu Ésera. Amb un dia solei però fred, doncs ahir va estar plovent amb ganes part de la nit, surto del mateix càmping per sota el pont de la carretera i que travessant-la resseguint les marques de GR ,agafo la pista que neix a l’altre banda amb la indicació de  càmping Ixea. La pista va enfilant-se passant pel darrera i amunt del barratge de Paso Nuevo que amb diverses pujades i baixades em deixa al Plan de Senarta.

La pista segueix fent puges i baixes fins arribar al Pont de Cregüeña on torna a pujar anant a buscar un pas per unes gorges de la que deuria de ser l’antiga carretera als Llanos o als Baños. Deixo la terra i en un revolt agafo la carretera asfaltada que en varies marrades em deixa als Baños de Benasque on mor.

Allí , neix una pista que si bé en principi puja amb ganes, després planeja per acabar baixant ràpida a La Estacada, on s’ajunta amb el camí asfaltat dels Llanos de l’Hospital. D’allí mateix la carretera, pista de fons a l’hivern, que tot travessant la Pleta Paderna s’enfila fins La Besurta, essent el sostre de la meva sortida d’avui.

Inicio el descens pel mateix lloc fins arribar-me als Llanos i continuo cap avall el camí cimentat fins enllaçar amb la carretera, que no abandono fins passar el segon túnel just al trencall del Plan de Senarta.

D’allí, torno a agafar la pista del  barratge de Paso Nuevo i de nou torno a anar a parar al Càmping que travesso i agafo la pista – corriol que condueix a la central de Rigau. Un cop hi sóc arribat, travesso riu pel pont i agafo el incipient camí de les Someres, que és una sendera que acompanyant l’Ésera em deixa a Benás. Val a dir que aquest camí per si sol ja justifica una excursió, 100% recomanable!. Un cop sóc a Benás, vaig a sortir a tocar de la benzinera, a la carretera. D’allí neix una pista – passeig que ressegueix el riu en la seva baixada i que mor en el Pont del Molí.

Un cop passat el modern pont, enfilo recte la pista que em deixa al petit nucli d’Anciles on per carretera m’arribo de nou a Benàs ,població que travesso per la mateixa carretera on hi ha una pista paral·lela que durant una bona estona ciclo fins arribar al càmping , punt de sortida.