22 de set. 2011

22-9-2011 Del pont de Cubera a la Cabana del Tormo.

Del pont de Cubera a la Cabana del Tormo.
22-9-2011


Avui per diversos motius he sortit molt tard de Castillonroi i he arribat a Benás a una hora força improcedent com per fer alguna activitat amb cara i ulls.



Així doncs, m’he instal·lat en el càmping  i a darrera hora de la tarda, que com he vist que no plouria, m’he fet una escapada amb la bici des de el mateix càmping a la Cabana del Tormo en la vall de Estós. El recorregut és força senzill, doncs es pot fer travessant el pont romànic des de dins del càmping (cosa que jo no sabia) i enllaçar amb la pista GR11. El que he fet jo ha estat sortir per la carretera i agafar el trencall de la Vall d’Estós que deixa en un aparcament. D’aquí el pas és barrat a vehicles no autoritzats i comença una nova pista , força trencada que puja de valent pel costat de l’embassament d’Estós. Després travessa el riu per la palanca d’Aiguacan per tot seguit passar pel costat del la cabana de Sta. Anna i en acabat troba la font de Coronas, font feta amb troncs que no deixa de cridar l’atenció. 










De sobte la pista fa un gir a la dreta i poc després trobem un trencall que un minut a peu ens deixa a Las Gorgues Galantes per tot segui tornar al camí principal ,travessar una porta metàl·lica i baixar a les planes del Tormo, que de seguir, per corriol ara ja, arribaríem al refugi d’Estós, però com vaig just de llum, decideixo que aquest és el meu punt de retorn i desfaig el camí fet.













En conclusió, una sortida que pot salvar el final d’una tarda avorrida gaudint de bells paratges per una pista en general en força bon estat.