1 d’abr. 2011

20-3-2011 Pic d'Encampadana

Encampadana, (2491mts)
20-3-2011

Ahir vam estar discutint força que si naps, que si cols, que si Cassamanyes, que si Pics de la Mina, que si Pedrons... En fi, els típics cims populars que es fan sempre a Andorra quan van maldades amb la mèteo o el risc d’allaus. Al final, veient que no hi havia quòrum vaig llença una proposta , modesta també però si més no diferent, El Pic d’Ecampadana, un cimet prop de pistes que ens va ensenyar en Marc Jordà fa un parell d’anys per Setmana Santa. Sembla que la idea agrada i cap a les nou, sortim esquís als peus de l'estació del Tarter (1700mts), remuntem pistes fins arribar-nos al refugi de la Riba Escorsada i d'aquí anem a cercar un marcat Talla-foc que trobem verge obrint la nostra pròpia traça.

Sense pressa però sense pausa, ens arribem a un bonyet resseguint l’esquena d’ase fins fer el discret cim de l’Encampadana en companyia avui també del vent que ens torna a fer la guitza. Per sort nostra veiem que el Casamanya està força escadusser de neu i se ens queda la cara de Poker –On està aquell risc 4 d'allaus que deien? En fi de vegades pequem de massa conservadors potser, però en el fons tampoc importa massa només de pensar la baixada que ens espera per unes pales que només de veure les traces dels que han baixat abans de nosaltres ja ens fan venir salivera gaudint d’una neu un xic pesada però que es deixa fer fins que arriba l’hora del Forfait gratis i ens hi llencem a tota velocitat per les pistes fins arribar al pàrquing de nou.

En definitiva, un cap de setmana ben aprofitat.

Els companys i companyes que vam ser-hi: Laura, Luisa, Teresa ,Anna ,Dani, Roger, Montse ,Jordi i en Josep Mª