10 d’abr. 2011

9-4-2011 Pedalant pels voltants de Cardedeu i Cànoves.



Avui després de quasi 4 mesos ençà de la meva lesió ,ha estat el meu primer dia de pedalada betetera oficial en seguiment d’una proposta deshonesta d’en Rafa que s’ha ofert organitzar una ruta – descoberta des de Sant Esteve de Palau Tordera a Samó i que per causes tècniques amb la meva bici, malauradament no ha pogut estar. Deixadesa per part meva ,pensareu… Doncs no, la bici va sortir ahir de la revisió ben petrolejada i brillant, però amb un nyap a la cadena que poc  em feia pensar que m’arribaria a espatllar la primera part de la jornada  junt amb d’altres incidents que no enumeraré i que ha anat de poc d’estroncar i tirar per terra un dia que se les prometia d’allò més prometedor.
Però en Rafa que és home de recursos, s’ha ofert deixar-me una bici de recanvi i canviar d’objectiu sortint d’aquesta manera la ruta d’avui , una ruta improvisada que deixant que l’atzar i el bon coneixement per part del Rafa de la zona  ha convertit el malson en una deliciosa sortida tot i que val a dir que amb distàncies i desnivell més que modestos, però això si, compensats amb escreix per un paisatge impregnat de primavera  pels quatre punts cardinals sota un llunyà i omnipresent Montseny.
Així doncs, tard, molt tard sortim de Cardedeu  i anem cap el Foguerar salvant després una forta rampa que ens deixa al Bosc de can Nicolau , que travessem. D’aquí anem cap el Bosc de Can Ramis i passem pel costat de Mas de la Marata. Creuem la carretera que condueix a Corró de Dalt i a Cànoves i passem pels dominis de Cal Elmeric fins a Samalús, ara ja per carretera poc transitada fins arribar a Cànoves on aprofitem per fer un mos en la terraseta d’un bar.





















Després de recuperar forces, seguim cap al Sud coronant el Puig Ros, rodejat de camps ben grocs. Ja en baixada ,passem pel costat del Mas de Cal Besó i de Sant Julià del Fou  tornant al punt de sortida contents per haver salvat el dia.