25 d’abr. 2011

23-4-2011 Albelda-Tamarit-Rocafort-Alcampell-Albelda

Albelda-Tamarit-Rocafort-Alcampell-Albelda
23-04-2011


Pedalant per terres de Chesas...
Del Lliterà “Ches” o altrament dit algeps, ges ,gessa o guix. Mineral format per sulfat de calci dihidratat (CaSO4·2H2O), que cristal·litza en el sistema monoclínic. És un material petri que transformat industrialment se l'anomena sulfat de calci hemihidratat (CaSO4·½H2O) o més conegut comunment com a "guix cuit".

Ahir va passar-se tot el dia plovent i no vaig poder sortir. Avui el temps tampoc no hi convida massa però com penso que fins la tarda no plourà i tinc moltes ganes de tornar a sortir malgrat que els camins estiguin negats d’aigua, se m’acudeix fer una volteta que tenia clitxada per Albelda, Tamarit ,Alcampell i el despoblat de Rocafort.
Amb temps insegur, deixo la furgona aparcada prop d’una plaça Major d’Albelda tota engalanada per St. Jordi.





 Agafo la pista que m’acostarà a Tamarit de Llitera tot passejant entre suggerents formacions  que em fan pensar en la Capadoccia !?!.


 Trobo la torre de La Sierra i continuo ara ja en baixada per la Penella tot passant pel costat d’una cava de bolets.

 La pista em deixa a Tamarit on travesso tot el casc urbà. Agafo un carrer en pujada i passant per un polígon de les afores, continuo per una carretera local sense trànsit durant uns 3 kms. Agafo un trencall que va guanyant alçada poc a poc entre bancals de camps. Passo pel costat de l’ermita de Sta Anna, que no mereix la visita i ja em dirigeixo de dret cap a les Geisas o Chesas que per una curta trialereta, enllaço amb la pista de Rocafort on m’arribo a la seva ermita.
















  Desfaig camí fins al creuament de Rocafort, i per pista ample i ràpida em dirigeixo cap al Oest on a un parell de kms, agafo el trencall dels Solans i les Obagas que per les alçades el camí em deixa a Alcampell.

 D’allí agafo la pista del Plà que va buscar el camí de les Chesas  i que en un trencall i en divertit descens per una pista en bastant mal estat em torna a deixar de nou a Albelda tot just que comença a ploure.













 Una altre dia que la he encertada amb el temps i pistes seques.