25 d’abr. 2011

22-4-2011 Estaña-Caserras del Castillo-Estopiñan-Saganta-Estaña.

Estaña-Caserras del Castillo-Estopiñan-Saganta-Estaña.
22-4-2011


Avui és un dia de temps insegur i no convida a fer rutes massa llargues. Feia temps que tenia ganes de fer alguna cosa amb la bici per les rodalies d’Estaña i avui era un bon dia per fer-la.
Des de Castillonroi, m’arribo a Estaña on deixo la furgoneta aparcada prop de l’Estany gran i agafo la pista que va cap a Caserras del Castillo, on davant de la granja Morancho em surt al pas un gossot que em fa pedalar de valent per treure-me’l de sobre. Poca estona després, arribo al despoblat de Caserras del Castillo,actualment usat per entrenament de gossos de rescat.












 Faig algunes fotos de l’interessant conjunt ,xerro amb un senyor una bona estona i em torno a posar en marxa desfent camí fins arribar al trencall d’Estopinyá. Agafo la pista en un estat de conservament mitjà i en clara baixada m’arribo fins a la Costera del Prat passant prop de la Casa Garreta.


 Continuo la pista i  passo pel costat de les mines de Manganesi (Lo Royal d’Estopiñan) actualment en desús.
 Surto a la carretera d'Estopiñan i passo pel costat de la font de Franceli on reomplo el bidó i de seguida agafo un trencall a la dreta que e condueix cap a la colònia Lo Royal, travesso la carretera de nou i m’arribo a la curiosa Font Rodona.





Travesso camps de conreu i prenc una canyada que finalitza en una fàcil trialera que enllaça en una pista que prop de Saganta, i sota l'omnipresent ermita de Sant Quilis, discorre paral·lela a la N230 i que ara, en lleuger descens entre camps enllaça amb la carretera d’Estopiña i on pocs metres després trobo el trencall d’Estaña i prop d’un kilómetre després l’abandono per agafar l’antic cami Estopiña que em deixa de nou a Estaña.









Una sortida fàcil, ràpida i bonica....