11 de març 2015

6-3-2015 De Baells a Lo Picot per Natxà, Camporrells, Estopanyà i Saganta.

De Baells a Lo Picot per Natxà, Camporrells, Estopanyà i Saganta.
6-3-2015

Ràpida sortida de tarde cap a Lo Picot, al que encara no hi havia pujat mai. La sortida, tot i que podria ser perfectament des de Natxà, la realitzo partint des de Baells. Surto des de la bàscula cap a la Plana per travessar la carretera N-230 mitjançant un túnel i enllaçar posteriorment amb el GR-23 pel cami dels Omells fins a Natxà (Nachá) en suau pujada.

Un cop al poble, per dins dels seus carrerons, pujo cap a l’església de Sant Nicolau (S.XII) i segueixo fins sortir del poble.

A les afores ,tot seguint la carretera vella, a la dreta apareix una pista de ferradura que baixa fins a la carretera de Camporrells. Agafo la carretera i continuo fins a Camporrells per asfalt i vaig a buscar el camí de la sèquia que travessa el poble com una mena de passeig.

Surto a la plaça i continuo carretera avall direcció Baldellou uns 400 metres. A l’esquerra, agafo el Camí del Roder que després d’una bona estona, s’acaba convertint en un corriol fins enllaçar amb la pista del camí de la Encalada .Per pista bona, segueixo per aquest camí que baixa a una clotada ,el Roder.

Continuo en direcció a ixent fins trobar una bifurcació que en el mig s’hi pot trobar un petit estanyet.

Prenc el camí de l’esquerra ,una pista en bon estat que va pujant cap al sud pel vessant oriental el turó de Lo Picot fàcilment identificable per les torres elèctriques que el travessen. El camí rodeja lo Picot pel sud mentre guanya altura trobant a la cota 793, un trencall que esbiaixat marxa a l’esquerra.

El prenc i començo a pedalar guanyant altura vigilant no passar-me a la dreta un difús camí (815mts) amb molta pedra que porta cap al cim. El camí ha estat engolit parcialment per vegetació baixa i fa que hagi d’abandonar la bici  abans d’acompletar els 500 metres que separen la pista del cim amb bones vistes sobre el Turbó, el congost de Montrebei del Pirineu idel proper Sant Quilis.

Recullo la bici i retorno desfent camí fins al trencall del camí principal que segueix rodejant el cim. Val a dir que en el punt on la pista canvia de vessant, hi ha la possibilitat d’agafar un corriol (sense la bici) que deixa directe dalt del vèrtex geodèsic del cim sense ser l’accés tan senglar com l’anterior que malgrat ser més escarpat, és més aconsellable.

Sense deixar el camí principal, començo a descendir per pista ràpida ignorant tots els desviaments fins arribar a la carretera de servei que baixa a l’embassament de Canyelles des d'Estopanyà (Estopiñán del Castillo).

Per asfalt, rodo uns 2000 metres cap a ponent  fins arribar a Estopanyà on paro a omplir el bidó a la font del safareig que hi ha a la cruïlla.

Un cop en marxa altre cop, continuo per la carretera cap al nord abandonant-la en un trencall a l’esquerra als 350 metres del safareig. La pista s’enfila cap a l’altiplà de La Horadada cap a l’oest fins anar a trobar la Cabañera real de la Rebollosa que recorro en direcció sud fins anar a sortir a les rodalies de Saganta lloc on prenc la carretera de Saganta a Camporrells uns metres fins al desviament de la benzinera.

Allí mateix, entre alzines, surt un bonic camí que s’enfila per assolir una colladeta i descendir direcció Natxà. A uns 600 metres del collet, a la baixada i abans d’una corba a dretes, surt un simpàtic corriolet que em retorna a la zona alta de Natxà, on recupero el Gr-23 i em deixo caure fins a Baells.