3 de març 2015

Pedalada hivernal pel Port del Compte

Avui toca sortir a pedalar amb les gordes altra cop. Per aquesta ocasió ens servim d’una IceCream Truck i una Moonlander. Les previsions per la jornada son de fred, vent i molt de torb i això fa que després de barrinar molt i de donar moltes voltes al magí decidim en un alarde d’originalitat ;-), fer la pujada al Pedró dels Quatre Batlles, cim que ja havíem visitat en bici farà un parell d’anys. Deixem el cotxe a l’aparcament d’Estivella i sortim per una de les pistes de raquetes que després d’arribar a la font d’Estivella lloc on ens adonem que anem errats.

Com ja portem molt de tram pedalat de feixuga pujada i dins del bosc estem molt arrecerats del vent, decidim continuar per la mateixa  pista cap a la Rasa de Carbassers i des de allí pujar fins al Clot Rodó, però hi ha massa acumulació de neu en aquesta vessant i fa que acabem desistint, doncs toca empènyer les bicis enfonsant-nos a voltes fins els mateixos genolls. Així doncs, reconegut l’error, desfem camí i descendim a cap a l’aparcament d‘Estivella ,descens que es torna una veritable xalada que fa que oblidem per complert el nostre error.

Un cop a l’aparcament i vist el camí que ens hauria tocat agafar, comencem a pedalar amunt  per  la pista de raquetes de l’Arderic. Les intencions son de pujar al Tossal d’Estivella ,al Pedró i baixar per les pistes d’esquí tal com vàrem fer fa unes setmanes amb els esquís de travessa. La Pista de l’Arderic traça una llarga diagonal per al final, pujar  fent marrades fins arribar a la Pleta d’Estivella.

És tard i pel camí se ens ha anat espatllat el temps i ara de debò. Un cop som dalt bufa tant de vent que mantenir l’equilibri damunt dels pedals és torna una feina complicada, així que amb aquestes perspectives, decidim avortar i donar-nos per satisfets amb la cota assolida, doncs d’intentar continuar, sense visibilitat i amb un torb que no perdona no tindria massa sentit.

Des de el Clot Rodó, anem a trobar una línia de remuntadors i la resseguim avall fins al bar del Prat de l’Orri des d’on  anem a cercar la pista que baixa per la coma per la Rasa de Pauet que queda arrecerada amb un bon tou de neu i on gaudim d’un fantàstic descens per pistes fins una mica més avall del complex hoteler.

Tot plegat uns discrets 600m+ de desnivell i 18kms de sortida Hàmster. Al final hem pogut salvar el dia amb unes bones baixades...