11 d’oct. 2013

06-10-2013 Castellcir, Castell de la Popa i Seuva Negra

Castellcir, Castell de la Popa i Seuva Negra
06-10-2013

Avui amb l'Anna, no tenim massa gana de fer kilòmetres en cotxe i optem per un d'aquells racons del nostre país que mai decep, La Seuva Negra basant-nos en un track d’un dels blogs que segueixo regularment. Sortim del poliesportiu de Castellcir(789mts) en direcció sud fins anar a trobar una bonica casa de pedra al final del poble i agafem una pista de baixada de bon ferm que ens acosta al Torrent del Bosc, que creuem a gual.

Seguim la pista cap al nucli del Vilardell fins arribar-nos a l’encreuament de la pista que puja de Sant Quirze de Safaja. En una corba tancada a la dreta neix un corriol tot passant per les runes del Moli Nou en la Riera de Castellcir i del Bosc.

Allí ,agafem la pista que puja cap al mas del Bosc i fins a Barnils (831mts),on hi ha l’ermita de la Mare de Déu del Roser.

Seguim pel Serrat de la Creueta fins al Fabregar creuant el Coll Batall (883mts) i rodejant el Puig Oriol on hi ha una balconada sobre Sant Martí de Centelles  amb bones vistes per sobre els Cingles de Bertí arribant nos al Collet de la Rovira de Cerdans (889mts).

A l’esquerra neix una sendera força divertida amb tendència baixadora on ja es deixa entreveure  el Castell de la Popa que en els darrers metres puja per terreny trencat fins una plana on hi ha el característic roc amb forma de vaixell sobre el que està vestit el castell (849mts).

A la plana, just al costat del camí per on hem vingut, neix un altre camí que prenem i que rodejant el Serrat del Colom, ens condueix cap a la Casanova del Castell baixant fins la riera de Castellcir ja en plena Sauva Negra

Per corriols ara, tot i que en pujada sent gairebé totalment ciclables, seguim cap a Santa Maria de Saval, enfilem cap a Puig-alt i per la Solella fem un llarguíssim i fàcil corriol fins arribar pel Torrent de la Font de l’Ocellet al Soler de l’Espina on, tornem a trobar pista.

Pugem a l’església de Santa Coloma Sasserra amb el seu característic roure monumental, el Roure del Giol i on des de l’esplanada, agafem la pista cap al sud que en suau baixada i per bon ferm ens torna a Castellcir.