11 d’oct. 2013

7-10-2013 Al Puigsagordi per la ferrada de les Baumes Corcades.

Al Puigsagordi per la ferrada de les Baumes Corcades.
7-10-2013


Aprofitant que tinc el dia lliure i que és dilluns, aprofito per treure el nas per la tan anomenada via ferrada de les Baumes Corcades al Puigsagordi de Centelles que de ben segur la trobaré sense les romeries que es veu que acostuma haver-hi els caps de setmana. Aparco la furgo prop del Mas de Banyeres en un eixamplament de la pista on hi ha un cartell explicatiu de la ferrada. La ferrada està senyalitzada en groc pels passos caminats i els trams ferrats en vermell fent així, que podem evitar alguns passos en cas de ser necessari.  Per accedir, cal seguir per la pista uns punts grocs per unes rampes pronunciades que en poc més de 10 minuts em deixen a l’inici de la ferrada visible per les primeres grapes. 


Començo per un primer tram que comença potent i vertical amb un parell de desplomats superant tot d’una més de 60 metres i pronunciats. 




A partir d’aquí, la ferrada fa un flanqueig fins arribar a un cartell amb indicacions per accedir al pont Nepalès, que com vaig sol, evito. La via continua flanquejant una feixa durant una llarga estona (aprox. 45') fins arribar a una nova bifurcació. 









Cap avall s’hi va per la variant de la Tosquera, inaugurada el 2006, jo prenc el camí clàssic superant un pas vertical que condueix a un pla unint-se amb la variant de la Tosquera. 



Continuo cap amunt creuant un camí asfaltat on ja es veu el famós pas de l’escala i el més esportiu de tota la ferrada, amb 3 passos desplomats seguits, fins arribar a un camí on hi ha un indicador per fer el darrer pas de la ferrada que em deixa al cim. 












Per retornar, des del cim i en direcció sud segueixo els punts grocs, que per terreny un xic complicat, fàcil de superar per algunes maromes ,passamans i grapes en una horeta em deixen de nou a l’aparcament.