4 d’oct. 2013

18-9-2013 De Canazei a les Valls de Vaiolét i d’Udai.

De Canazei a les Valls de Vaiolét i d’Udai.
18-9-2013

Per no perdre el costum, sortim direcció sud per la Marcialonga arribant-nos al poble de Mazzin. Volem fer l’itinerari balitzat com a 209 i ens acabem fent un embolic amb aquest i el 208 ja que falten senyals i a vegades les que hi ha son confuses i no és el primer cop que ens passa en aquest viatge. Tocarà improvisar doncs...  Ciclem per dins del poble de Mazin on hi trobem una pista que tangencial al poble, puja forta fins anar a trobar la carretera que puja a Monzon ,enllaçant-la.

Allí ja no entenem res, doncs hauríem d’haver baixat fins a Pera per després pujar a Vigo di Fassa. Ho deixem estar definitivament i seguim l’itinerari 208. Travessem la població i per carretera seguim direcció oest passant per la cabana de la Regolina (1576mts), ara convertida en restaurant internant-nos en la Val de Vaiolét.

Seguim pujant fins a la cota 1600 on trobem un trencall a l’esquerra que mena a un pont sobre el riu Soal. A partir d’aquí, ve una forta pujada que ens deixa en una pista d’esquí i on retrobem l’itinerari 209 però de baixada i on descobrim que una de les bicicletes te problemes en el canvi.

Nosaltres, anem seguint el 208 que ens puja per la pista de la Cercenade i en continua pujada ens acosta al Pian Pecei (1810mts), un nus de remuntadors de les pistes. Nosaltres agafem la pista amb indicacions al refugi de Catinaccio abandonant-la per un desviament a la dreta quan aquesta és comença a posar dreta de debò.

Seguim les traces de l’itinerari 208 per una pista estreta que ens condueix fins l’abandonat refugi de Catinaccio (1948mts) on, seguint la pista, ens arribem als refugis de Gardeccia i Stella Alpina que son a tocar.

Mig amagada darrera d’un aparcament i amb el cartell posat en sentit contrari al que venim, trobem el camí de baixada de l’itinerari que descendeix al principi fort per després continuar en suau pendent per una pista paral·lela a la de pujada que s’uneix aviat amb ella.

Desfem camí i trobem indicacions del sender 209 en baixada poc després de passar per el Pian Pecei  ,que agafem. Aquest, ens rep amb una potent baixada d’aquelles que poden arribar a deixar KO els frens, retrobant al final d'aquesta ,el pont del desviament a la carretera.

Per camí conegut desfem la vall de Vaiolèt, tornant a passar per la Malga Regolina arribant-nos altra cop a Monzon. Al sortir del poble, en unes obres ens trobem el pal indicador de la ruta 209 pel terra i cap-per-vall  ,-es clar que no l’haviem vist!!! (això de fer desaparèixer indicadors, cambiar-los de posició ,d’arrencar els pals i  deixar-los de qualsevol manera veiem que comença a ser un costum en aquest país). Així que l’agafem direcció Ronch i com a premi, ens regala una bonica pujada pel bosc cap a la Val d’Udai.

En un fort revolt a la dreta la pista comença a descendir en el mateix punt que s’inicia un altre pista  que en forta pujada ens promet un parell de salts d’aigua. Continuem aquesta pista 500mts més endavant i arribem a un pont ,punt on finalitza la pista i on cal deixar les bicis doncs és impracticable amb elles.

Ens internem al bosc pel sender marcat com a 580 (que de seguir-lo sortiríem a la Val Duron)fins que arribem als salts d’aigua. Un és una petita surgència a la paret, i l’altre n’és de complicat accés.

Una mica decebuts, baixem a recuperar les bicis i desfem camí per la cruïlla, on ara si, seguim per l’itinerari 209 que davalla amb el pendent fort característic del país. En arribar a Mazzin, tenim una punxada que ens fa descobrir que les dues càmeres que portem de recanvi i que encara estan precintades ,estan defectuoses i marxa l’aire.

L'avaria finalment se soluciona i podem reprendre el camí de tornada a Canazei  amb una estranya sensació d’haver anat a fer el pallús...

...-Sort que la posta de sol ha estat bonica.