2 d’oct. 2013

12-9-2013 De Canazei a la Val de Jonta.

De Canazei a la Val de Jonta.

12-9-2013

*Dolomitejar: Acció de passar un temps indeterminat realitzant activitats vàries a les Dolomites.

Aquest és el terme que hem inventat per definir les activitats que realitzarem aquests dies a Dolomites. Procedents de Cremona, ciutat de violins i Luthiers on ahir vam fer nit i passejar amb les bicis, avui farem una sortida molt senzilla amb les bicis com a presa de contacte amb les Dolomites.

Sembla que per aquí, la tardor va força avançada i les temperatures son força baixes. Així que. força abrigats, sortim de la població de Canazei (1450mts)i agafem la Pista Ciclable delle Dolomiti di Femme e Fassa ,que és com una mena d’autopista verda que recorre tota la vall, i en sentit sud, baixem resseguint el riu fins Pozza di Fassa on trobem força enrenou per que estan de fira i a més amb els preparatius del campionat del món de Trial.

Seguint les traces del sender 206, anem a buscar la pista asfaltada que puja cap a la Val de Sèn Nicolò passant per l’ermita dei Crocifissio (1526mts).

La pista segueix pujant forta per la rivera del riu Sèn Nicolò on anem trobant al nostre pas diferents cabanes habilitades com a bars o restaurants. Superem la Baita de Ciampié (1826mts) i la Baita alle Cascate (2011mts)(les “Baita” son cabanes)i  a partir d’aquí, la pista es torna impossible amb pendents del 25%!! i hem d’acabar empenyent les bicis fins als plans de la vall de Jonta (2071mts),sostre de la sortida d’avui.

Desfem camí i ens arribem de nou fins a la Baita alle Cascate. Allí prenem el divertit corriol que surt al costat del riu  que creuem,  anant a petar a una pista que davalla fortament fins al pont de la Chieve, punt on desfem camí per tornar de nou a Canazei.

Bones sensacions per aquesta primera pedalada.