2 d’oct. 2013

14-9-2013 Cicular Pozza di Fassa- Val Jumela- Ciampac

Cicular Pozza di Fassa- Val Jumela- Ciampac
14-9-2013

Com en la nostra primera incursió a la Vall di Jonta, avui també sortim de la població de Canazei (1450mts)i agafem la Marcialonga, la Pista Ciclable delle Dolomiti di Femme e Fassa en sentit sud. Tenim intencions d’acompletar l’itinerari balitzat com a 207.

Baixem resseguint el riu Avisio fins Pozza di Fassa i seguim les traces del sender 206 anant a buscar la pista asfaltada que puja decidida cap a la Val de Sèn Nicolò. Passat el càmping, just després del pont que hi ha abans d’arribar a la Malga al Crocifissio, neix un camí a l’esquerra que puja cap a la Val de Buffaure (falta l’indicador per que estan fent unes obres). La pista, puja fent marrades  creuada fins a dues vegades pel sender de la ruta 643 que puja al refugi de Buffaure.

Travessem per sota la línia del telefèric Poza-Boffaure i cap a la cota 1800, agafem un bonic i fàcil corriol que puja al coquetó refugi de Malga Jumela (1978mts).

D’allí virem a l’esquerra i  baixem cap a la pista que puja de Pera i que enllacem amb aquesta opció que hauria estat vàlida per estalviar-nos el tram de carretera de la Val de Sèn Nicolò.

Aquesta pista, aconsegueix que ens posem les piles per les seves dures pendents amb gradients que puntualment arriben al 20% fent que els anteriors trams de pujada semblin joc de nens. Ens introduïm de ple en la Vall de Jumela seguint l’itinerari 207 i 644 pedalant pel que en els mesos d’hivern és  una pista d’esquí. El Pendent afluixa i seguim en direcció est passant per sota del remuntador Orsa Maggiore fins arribar a un parell de dures rampes que donen accés al coll Sella Brunéch (2419mts) i punt més alt de la sortida.

A partir d’aquí, ens espera una llarguíssima baixada que ja des de el principi posa els frens de les bicis a prova.

Ens arribem fins a Ciampac passant molt aprop de l’estació del telefèric on és relaxa el pendent, però no ens enganyem! doncs, de seguida torna a posar-se dret fent funcionar a fons els frens de les bicis. Baixem directes per una pista d’esquí fins just passar la línia del telefèric, que l’abandonem per una pista més ajaguda balitzada com a sender 207 i 644 que davalla cap a Alba di Fassa i ens acosta al nucli de Sorapera, on trobem la carretera que prenem en direcció oest i que en 1500mts, ens torna a Canazei.