21 d’oct. 2013

19-10-2013 Torrent de Montcalb o Rasa de la Dou.

Torrent de Montcalb o Rasa de la Dou.
19-10-2013

Avui realitzant activitat ,som una bona colla amb gent de Solsona, Reus, L’Ametlla del Vallès i Barcelona. L’objectiu d’avui és el Torrent de Montcalb o Rasa de la Dou recomanat per un company i bomber dels GRAE, que avui no ha vingut per estar de servei. Aquest ,és un torrent situat a la vall del Lord amb zones de llit excavat sobre conglomerat amb seccions obertes i bosc. Malgrat que és sec, acostuma a portar un fil d’aigua per lo qual és millor fer-lo després de pluges, cosa que no ha estat el nostre cas.
Per arribar, sortim de Sant Llorenç de Morunys per la carretera LV-4241 en direcció Berga uns 8kms fins trobar una pista a l’esquerra amb indicacions Sisquer-Montcalb. L’agafem desviant-nos a la cruïlla cap a Pont Cabradís. Continuem uns 3 kms per la pista fins anar a trobar el final del barranc a la dreta, doncs de continuar, arribaríem a un revolt molt tancat a uns 300mts on hi ha una presa. Aquí deixem un vehicle. Desfem camí i anem a trobar la pista que ens durà a Montcalb. El passem i ens arribem fins al Coll del Pedró on 500mts més endavant a l’esquerra, trobem la capçalera de sortida.

Des d’aquí l’accés és immediat, i a una hora ja força intempestiva, comencem a descendir pel llit del torrent fins on comença a engorjar-se, trobant un primer ràpel de 3mts obligatori i un altre en un caos de roques evitable per l’esquerra. El terreny s’obre  força i el barranc discorre per una gran llosa tombada amb algunes instal·lacions de ràpel que evitem passant per la dreta o ,com el terra és sec i l’inclinació ho permet, caminant.  De nou la llosa s’encanona i fem un ràpel quebrat d’11mts des d’un arbre i un parell de ràpels curts de 6 i 5mts. Immediatament, el de 5, enllaça amb el primer ràpel realment “llarg”, un de 18mts una mica enbaumat i on a la sortida hi ha un escapament del barranc.

Ara, es torna a tancar i trobem una successió de ràpels de 18,18 i 16 mts. A continuació be un tram sinuós realment divertit en que per terreny serpentejant cal descendir alguns ressalts fins trobar un parell de ràpels curts que donen pas a un tram de caos una mica selvàtic que mor en una gran llosa de la que cal rapelar des d’un gran roc al mig. Trobem un ràpel des d’un arbre i fem un parell de ràpels més ,un d’ells per un forat entre el caos de roques.
D’aquí ,ja per torrentera i força vegetació, sortim a la pista on hem deixat el primer cotxe i on tenim la visita inesperada del nostre company GRAE “àngel de la guarda” que ens ve a saludar d’una manera diguem que força peculiar alhora que original ;-)

Sorry, aquest cop no hi ha fotos..., tret de la darrera, la resta d’imatges han estat extretes del llibre de Barrancs del Solsonès  de la Gorgs 2011’